Saturday, August 21, 2010

Nytt hem i Phnom Penh

I torsdags flyttade jag till en ny lägenhet. Den ligger nära Ryska marknaden. Min fru och mina barn åkte hem till Sverige för en vecka sedan så det är lite tomt. Själv blir jag kvar ett år till, därefter får Kambodja klara sig utan mig. Som tur är lägenheten väldigt fin och jag har utsikt över takåsarna. Från sovrummet ser jag flygplanen starta och landa på Pochentong.
Jag inser att det plötsligt blir mycket tid över framöver, och det skall bli lite skönt. Jag skall börja träna lite mera regelbundet, skriva lite mera, fotografera och sitta mera på kaféer och läsa böcker.
Jag tog med vår hemhjälp från gamla huset. Hon är "old school" kan bara franska och khmer. Min franska är något bättre än min khmer så jag kan nog prata rätt bra franska om något år. Det skall bli kul.
Det har varit intensiva veckor och jag känner mig rätt så trött. Nu skall jag ta en dusch och sedan en stadig frukost på Garden Center Cafés nya filial with Ryska marknaden. Kanske den bästa frukosten i stan.

No comments:

Post a Comment

Kommentera gärna. Ge gärna beröm - jag tror på att lyfta det positiva och konstruktiva. Var respektfull och resonera sakligt.

Jag bestämmer enväldigt vad som passar eftersom jag är ansvarig för innehållet.
Jag arbetar med demokrati och mänskliga rättigheter och vet att jag har full rätt att begränsa yttrandefriheten på min blogg.